Vis enkelt innlegg
Gammel 21-10-08, 09:56   #11
Lindabtn
Seniormedlem

Lindabtn sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Aust Agder
Alder: 39
Lindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt likt

Sv: Noen spm fra en avdanka ketolyser ...

Opprinnelig lagt inn av Rubens, her.

Hvem er det som sier at man må spise mindre fett hvis man øker karbohydratene?

Lite fett vil jo uansett gi oss mer sultfølelse, og det igjen gjør at vi automatisk øker på karbohydratene - eller lar være fordi man ikke vil gå opp i vekt, og da er vi egentlig på en sultekur. Altså feilernæring.

Vibeke40: Hvis du spiser 50 karbohydrater hver dag holder du deg godt innenfor det Lutz anbefaler for å holde deg frisk - men du utelukker likevel fett? Hvorfor gjør du det egentlig? Også sier du at man skal bruke olje i stedet for smør? Smør er naturlig fett, mens olje er et kjemisk fremstilt industriprodukt som ikke hører hjemme på matbordet i det hele tatt (bortsett fra litt olivenolje, da). Jeg forstår ikke helt hvor det kommer fra at man skal bruke olje i stedet for smør? Er det Lindberg som sier det?

Jeg har ikke hørt det fra noe sted (bortsett fra det innspillet Vibeke kom med) Jeg bare lurer.... Men da fortsetter jeg å bruke smør og majones på brødskiva!!
Men det forutsetter at man bruker det sunne fettet vel?? Transfett er jo ikke noe bra uansett.
Bruker lite olje. De eneste gangene jeg bruker olje er når jeg steker kjøttdeig. Men alt av kjøtt blir stekt i Tine smør

Lindabtn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mamma til William. Ny start med sunn mat! Svar med sitat