Vis enkelt innlegg
Gammel 21-10-08, 11:15   #40
screwball
Seniormedlem

screwball sin avatar

Medlem siden: May 2008
Hvor: Tromsø
Alder: 46
screwball er ny på veien

Sv: (Planlagt) sprekk i går. Hva er deres erfaringer da?

Mine erfaringer med sprekker (svært overlagte, planlagt sådanne).

1.) Berlin, Mai 2008
3 dagers karborush. Snakker om sugar frenzy. Ferske rundstykker til frokost, med syltetøy på, skylt ned med appelsinjuice. Utover dagen masse forskjellige kaffer på Starbucks, og enorme mengder med Dunkin' Donuts (kanskje en årsak til at jeg var overvektig før???). Pløyde også igjennom flest mulig ølsorter. Rakk et par turer på Mæccer'n også.
Resultat: Dårlig form, hodepine og masse luft i magen. Og ned 900g.
Gikk jo som vanlig på feriene våre masse masse, så det bidro vel kanskje til at jeg ikke smalt opp i vekt.

2.) Bryllupsdag + åpningshelg i Premier League, August 2008
2 dager med noe mindre karbofråtsing enn i mai, men like fullt en skikkelig sprekk. Full English Breakfast med chips, tomatbønner, toast, egg & bacon. Ostekake (sånn Toro-pakke tror jeg), og sjokoladesmåkaker. Øl, (vanlig, ikke LITE). Fløtegratinerte poteter. En diger Toblerone-bar. Nachos. Smågodt. Masse fotball på TV og ellers totalt i ro.
Resultat: Luft i magen, følte meg veldig oppblåst. Opp 300g men de forsvant igjen etter en dag eller to.

Begge gangene var dette gjort for å teste ut hvordan kroppen reagerer. Jeg vet nå at jeg kan skjeie ut en helg om det skulle være (f.eks at man er på besøk hos folk som serverer mye godt), dessuten merker jeg at jeg nå begynner å bli klar for en liten sprekk igjen. Jeg synes det er lettere å leve lavkarbo hvis jeg vet at jeg kan spise endel av det jeg liker så godt, en gang i blant. Hvis jeg har 4 slike helger iløpet av ett år tror jeg ikke det bidrar til at jeg går opp i vekt i nevneverdig grad. Hvordan er det ordtaket igjen - "det er ikke det du spiser mellom jul og nyttår du legger på deg av, men det du spiser mellom nyttår og jul".

Hvorvidt dette opplegget er noe jeg kan fortsette med er jeg usikker på. Jeg prøver meg litt frem nå, men er egentlig mest bare livredd for å gå opp igjen, så det blir nok uansett månedsvis mellom sprekkene...

Har spist meg ned 30kg og holdt vekta i over to år nå.
2,5 år på lavkarbo - ikke en kur men en livsstil!
screwball er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo under 30g karbo pr dag - masse proteiner. Svar med sitat