Vis enkelt innlegg
Gammel 21-10-08, 15:01   #12
Vibeke-67
Seniormedlem

Vibeke-67 sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 57
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Sv: Noen spm fra en avdanka ketolyser ...

Hei Rubens - Jeg går etter anbefalinger til legen på Lindberg-klinikken, og lever altså etter eurodiett-prinsippet som ikke har like mye fett som andre retninger her inne, men samtidig mer karbohydrater (i fase 3/4 altså). Det er i alle fall min tolkning.
Jeg er f eks anbefalt å bruke ekstra-lettmelk, ikke H-melk eller fløte i kaffen.
Jeg er anbefalt å bruke f eks rapsolje og ikke smør, rømme etc (men jeg er ikke såååå streng)
Jeg er anbefalt å spise cottage-cheese, og ikke fete oster.
Hvorfor vet jeg ikke egentlig, men det gir jo mening det, mer karbohydrater, mindre fett. Ellers legger man jo på seg, mye av begge deler kan jo ikke være bra.
At man blir fortere sulten, vel jeg spiser 4-5 mindre måltider hver dag. Da holdes forbrenningen godt i gang. Poenget er ikke å ha minst mulig karbohydrater egentlig, men få i seg et variert kosthold.
For meg funker denne livsstilen veldig godt, det er noe som er forenbart i hverdagen, det er en enkel oppskrift på hva jeg kan spise, og hvor ofte. Det er mye god mat uten for mye fett som jeg ikke orker å få i meg likevel. Men jeg må innrømme at jeg ikke har satt meg grundig inn i hvorfor, bare lever etter det. Stoler veldig på legen min og på de positive prøvene jeg får svar på der. Ned i vekt går jeg også og kroppen min er tilnærmet normal nå!
Og jeg ser jo godt at de ulike retningene her har ulike grunntanker, men så lenge det funker for den enkelte er det jo bra.

Lindabt - synes dagen din ser bra ut jeg! Men til frokost bør du i tillegg spise litt proteiner, f eks en neve nøtter og/eller en youghurt dobbel null (bare elsker den altså)

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat