Vis enkelt innlegg
Gammel 22-10-08, 18:07   #18
Lindabtn
Seniormedlem

Lindabtn sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Aust Agder
Alder: 39
Lindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt likt

Sv: Noen spm fra en avdanka ketolyser ...

Opprinnelig lagt inn av Rubens, her.

Før i tida, før industrialiseringen for 100 år siden i bondesamfunnet, spiste man også mye karbohydrater. Overvekt og hjerteinnfarkt eksisterte omtrent ikke, men det gjorde heller ikke lett-produkter og mager slankekost. For ved siden av karbohydratene i kosten, spiste de også mye fett. Naturlig fett selvfølgelig, for det fantes ikke noe som het planteolje eller plantemargarin på den tiden.

Fett er den aller viktigste kilden vi har til de næringsstoffene vi må ha for å beholde helsen vår. Det er ikke fettet vi legger på oss av, men jeg har blitt så utrolig hjernevasket på det med lett-produkter at jeg må selv ta meg i det mange ganger at det slett ikke er farlig å spise fett. Skjære bort fettranden på koteletten burde jeg ikke gjøre, men jeg gjør det likevel. Noen ganger heller jeg ikke alt fettet fra stekepannen over bacon&egg-frokosten, og det burde jeg jo selvfølgelig også gjøre. Noen ganger bare går hjernen min inn i fett-fattig modus, og jeg går inn i et spor som gjør at jeg legger litt på meg før jeg tar til fornuft igjen og pøser på med mer fett i maten. Sukk... det er ikke like lett bestandig.

Har også¨den fett sperren som jeg vanskelig kommer meg ut av...
Skal prøve å jobbe med saken

Lindabtn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mamma til William. Ny start med sunn mat! Svar med sitat