Vis enkelt innlegg
Gammel 23-10-08, 09:19   #5
Vibeke-67
Seniormedlem

Vibeke-67 sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 57
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Sv: Hvor mye fett er for mye?

Tror ikke Lindberg er for lett-produkter, annet enn lett-rømme i stedet for seter-rømme, eller kesam hvor det ikke er mye fett. Men det styrer man jo selv.
Når jeg leser her inne på de ulike diettene, tilsetter man jo ekstra mye fett på ketolyse f eks. man heller stekefett over bacon og egg og sånt.
Det jeg gjør er å ikke helle over stekefettet da. Eller har jeg kylling eller koteletter, varmer jeg de opp i ovnen på 180 grader. Det er sunnere enn å steke i panna har jeg lært på Lindberg-klinikken.
Ellers så prøver jeg å holde meg til oster som har mindre enn 20 % fett.

Nå må jeg advare litt - jeg trives godt på dette kostholdet. Det passer meg. Men jeg kan ikke skryte på meg å gå ned masse kilo! Kroppen har strammet seg opp, og i morgen vil jeg få svar på om fettprosenten har blitt mindre, men vekta er ganske standby. Hvis jeg overdriver kan jeg si at jeg har gått ned 1 kg i måneden.
Men jeg tror uansett at når man øker litt på karbene, så må man trene mer.

Men jeg vil anbefale dere å prøve dere litt fram. Går man opp, så er jo det en indikator på at det ikke funker for en.

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat