Vis enkelt innlegg
Gammel 23-10-08, 19:12   #4
Huldr
Gudinne

Huldr sin avatar

Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 53
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Elektrisk mandelkvern

Opprinnelig lagt inn av Adriane, her.

Ser ut som om det ikke finnes Man må kjøpe en ny maskin med mandelkvern som tilbehør. Ser at noen bruker elektrisk kaffekvern, men hvordan funker det tro?

Jeg har brukt det, men den går fort varm ... og det går bare små mengder i om gangen. Det blir ikke kjempe-finmalt heller, det beste etter min erfaring, ihvertfall til kransekake, er manuell kvern - og helst bør det males to ganger ... Marsipan trenger man vel ikke ha fullt så finmalte mandler til, da går det bra med kaffekverna - hvis man er litt tålmodig

Jeg har en sånn magic bullet-kopi fra Ellos, tror den kostet ca 350 kr. Veldig allsidig, tar liten plass på benken, men den bruker litt tid den også, og man må som regel riste på den underveis for å få ingrediensene ned i bunnen. Husker ikke helt hvordan den er med mandler

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat