Vis enkelt innlegg
Gammel 26-10-08, 16:28   #11
Impulsiw
Seniormedlem
 
Impulsiw sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Øvre romerike
Alder: 57
Innlegg: 12.140
Impulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastisk

Sv: Vil du lese en god bok?

Opprinnelig lagt inn av Tone, her.

Det her va en artig tråd!

Æ må bare fortelle dokker om skatten æ plutselig snubla over her for et års tid siden. Forfatteren e finsk, og heter Arto Paasilinna. Han har skrevet utallige bøker på finsk, men bare nån få av dem e oversatt til norsk. Om dokker liker å bli kjent med personligheter litt utenom det vanlige, og bli med i en verden der perspektivet og synet på verden blir utfordra, så må dokker bare lese dem. Æ har flirt mæ nesten skakk av underveis, og kjent på at verden egentlig e gal... Æ blei heilt hekta. Måtte bare lese alle bøkene. Her kommer en kjapp oversikt over dem:

Arto Paasilinna (f. 1942) har en stor litterær produksjon bak seg. Han debuterete i 1972, men det store gjennombruddet kom med "Harens år" i 1975. I dag er hans bøker oversatt til over 20 språk, og forfatteren er tildelt en rekke litterære priser i bl.a. Italia og Frankrike. "Harens år" kom på norsk i 2005, "Den ulende mølleren" og "De hengte revenes skog" i 2006, "Kollektivt selvmord" i 2007 og "Den elskelige giftblandersken" i 2008.

Har ikke fått tak i den elskelige giftblandersken enda, men nøler ikke om æ ser den!

De ulende mølleren har jeg lest! Den er veldig bra..en annerledes bok

__________________
[IMG]file:///C:/DOCUME%7E1/Turid/LOKALE%7E1/Temp/moz-screenshot.png[/IMG][IMG]file:///C:/DOCUME%7E1/Turid/LOKALE%7E1/Temp/moz-screenshot-1.png[/IMG]
Filmsnutter av snuppen Min journal Pommehagen
Operert med gastric bypas ved Asker og bærum sykehus 10 mai 2010

Impulsiw er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedonaktig Svar med sitat