Vis enkelt innlegg
Gammel 28-02-05, 09:07   #28
Begod
Seniormedlem
 
Begod sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Nordland
Alder: 55
Innlegg: 1.900
Begod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Thula

Det jeg er mest redd for er dette: GR har funket slik at jeg har klart å holde dietten i snart 6 uker uten noe særlig besvær. Atkins og Ketolyse er jeg heller mindre overbevist om at vil funke i lengden for meg. Hva om jeg går over til den, og sprekker slik at jeg kommer ut av den "gode stimen"? Altså: hva om dette er veien å gå for meg og så ødelegger jeg alt med å hoppe over på noe som ikke fungerer for meg... (Dette er mer et retorisk spørsmål for å illustrere tankegangen min, jeg vet jo at sånt kan jeg bare vite selv). Uansett, jeg følger med her inne og tenker og vurderer, men tør ikke kaste meg ut i noe

Jeg er overbevist om at det finnes mennesker som har det best på et kosthold med mye karbohydrater og at det finnes mennesker som rett og slett blit syke og overvektige av karbohydrater. Det viktige for deg er å finne ut av hvilken type du er , jeg tror ikke at et lavkarbomenneske vil trives og gå så fort ned i vekt på GR som det du har gjort.
Dermed er min konklusjon at du tåler karbohydrater godt og vil ikke ha spessiel nytte av ketolysekuren. Greier du å ha en vektnedgang på ca 500 gram i uken så skal du være veldig fornøyd.

Må presissere at det finnes ikke forskning på dette ( så vidt jeg vet) men etter å ha møtt utallige mennesker på nettet som tåler karbo godt, og ikke har det minste problem med å gå ned i vekt på et kosthold med mye karbohydrater og har møtt alle her som ikke tåler karbo ,så mener jeg at det bare må være slik.

__________________
Hvis du vet at noe ikke er bra for deg, så ikke spis det.
Begod er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eat + DVP og egne erfaringer Svar med sitat