Opptrening
Jeg har i et par måneder nå prøvd å trene meg opp fra et ganske dårlig utgangspunkt. Det betyr at det mest har blitt gåturer hvor jeg gradvis har gått over til å jogge noen av de lettere partiene av løypa.
Problemet er at det som regel ikke er det at jeg blir så sliten eller anpusten som begrenser meg. Som regel er det andre ting, som f.eks. en muskel bak i leggen som plutselig blir vond. En annen gang kan det være et kne som streiker. Jeg har også slitt mye med musklene på framsiden av venstre legg, som føles stive og "opphovnet" når jeg går fort. Minner om beinhinnebetennelse som jeg hadde i ungdommen, men da trente jeg mye - ofte jogging på asfalt. Kan ikke tro at jeg har fått beinhinnebetennelse etter et par ukers gåing ( jeg fikk dette problemet ganske tidlig).
Jeg hadde forventet at jeg skulle slite en del for å komme i form, men ikke at "småskader" skulle lage så mye problemer for meg.
Hittil har jeg omgått problemene ved å trene andre "øvelser" når jeg har fått slike skader. Men det er fryktelig irriterende.
Er det andre som har opplevd noe av det samme ?
|