Vis enkelt innlegg
Gammel 28-10-08, 19:32   #4
Iset
Seniormedlem

Iset sin avatar

Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 45
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: fiskepinner og schnitzel

Jeg pleier å lage parmesankylling, det er utrolig godt. Det blir jo ikke helt crispy, men det er jo en slags panering og er så godt at jeg alltid spiser for mye.
Du tar 2-3 dl revet parmesan og blander med 3-4 ss mykt smør og 1 dl olivenolje, og litt oregano, salt og en god del paprikakrydder. Røres godt sammen. Vend rå kylingfileter i blandingen så de er godt dekket, ha evt. litt ekstra over dem på stekeplaten eller formen. Stek dem i en halvtimes tid på 180 grader.

Ellers så har jeg brukt en blanding av malte nøtter og Atkins bakemix (ketolysemixen kan vel også brukes) til å panere med. Tror jeg først vendte kyllingen og fisken i egg og så i nøtte-melblandingen og stekte i pannen. Ble kjempesnadder!