Vis enkelt innlegg
Gammel 28-10-08, 21:04   #25
Bathory
Medlem

Bathory sin avatar

Medlem siden: May 2008
Hvor: Hgsd
Alder: 36
Bathory er på en erverdig vei

Sv: Andre helsegevinster eller endringer enn vektreduksjon?

Opprinnelig lagt inn av Nille, her.

De helse messige fordelene jeg har opplevt betyr utvilsom mest, og de er årsken til at jeg spiser slik jeg gjør. Vektmessig ville nok de fleste som ser meg med klær på si at jeg er flott og akkurat der jeg skal være, - og der er kroppen min enig. Selv om JEG (ii hodet mitt) ikke hadde lagt meg ned og blånekta om det forsvant en 3-4 kilo til - iallefall om sommeren - på stranda ! Det er hovedsaklig noe løs hud (lite - ikke noe som er vits i å fjerne kosmetisk), som noen påstår skal trekke seg sammen etter x- antall år. Trust me, - har den ikke trukket seg sammen etter 3-4 år så gjør den det ikke plutselig "over natten"...

Helsemessige fordeler:

• Mindre/ingen magevondt/oppblåsthet
  • Mindre vondt i musker og ledd
  • Mer energi/opplagthet/våkenhet
  • Bedre humør (fordi kroppen føles så mye bedre)
  • Stabilt blodsukker
  • Jevn hormonbalanse (gjelder også tildigere lavt stoffskifte, som fremdels er lavt men på grensen til medisinering og derfor ikke medisinert)
  • ingen tannsten, og friskere munnhelse
  • jevnere vektkurve (den går ikke opp og ned mer enn et par kilo - alt etter årstiden)
også de mer "kosmetiske" da:

• Renere/glattere hud (lite rynker mindre cellulitter)
  • lite/ingen kviser
  • blankere hår
  • finere negler
et par andre kjekke ting:

• lav toleransegrense for alkohol
  • mer interessert i matlaging, samler oppskrifter og kunnskap og har blitt mye mye flinkere og aktiv på kjøkkenet
  • har matpakker/lager mat andre misunner
Hva mer kan man egentlig ønske ?

Når jeg spiser mitt årlige pastamåltid med hvitløsbrød til forrett og itaiensk hjemmelaget is/kake til dessert er jeg "indisposed", - ganske satt ut i minst et helt døgn etterpå. Hver gang sier jeg "Aldri mer, det er ikke verdt det" - og allikevel MÅ jeg prøve om jeg kanskje tåler det denne gangen......

Kunne ikke tenke meg å leve annerledes !

Flott innlegg! Jeg er enig i det meste der
Kjenner meg igjen der, får mer hangover av å spise snop enn å drikke alkohol, er helt død og føler meg jævlig to dager etter "snopedagen".