Sv: Skal begynne på Levaxin, men legen skrev ut så LAV dose!
Nå har jeg hatt lavt stoffskifte de siste 18 årene og har vært ganske greit regulert stort sett hele tiden. Min erfaring er at det ikke akkurat har vært spesielt lett å slanke seg selv om stoffskiftet et "normalt". En ting å være oppmerksom på er at etterhvert som vekten går ned, kan det være behov for å redusere dosen med Levaxin.
Jeg tar min dose om kvelden, når jeg legger meg og har gjort det i mange år. Tror ikke jeg har tatt samme dosen hver dag/uke noen ganger. De siste 3 årene har jeg tatt 150 mikrogram 4 d/uke og 225 mikrogram 3 d/uke. Før det hadde jeg 225 mikrogram 5 d/u og 150 2 d/u. Å finne den dosen en trenger for optimal dose kan ta en del tid og i tillegg tar det ganske lang tid før kroppen tilpasser seg dosen. Når jeg har holdt på å justere medisineringen kan det være å ta bort eller legge til 1/2 - 1 tablett i løpet av hele uken.
På toppen av det hele er det ganske individuelt hvor en har det best. Skal jeg fungere bra må friT4 ligge helt i øvre normalområde - ca 20 og TSH under 1, mens ande kan ha det ganske greit med FriT4 ned mot 13-15. Etter så mange år med lavt stoffskifte kjenner jeg heldigvis kroppen min ganske godt og fastlegen lar meg også ligge høyt innenfor normal området, siden det er der jeg fungerer best.

Start Ketolyse - 87.1 kg (29/9-08) --- 78.5kg (juni-09), Restart 25/1-10 - 81 kg - nå 78.6 kg (31/03-10)
|