Vis enkelt innlegg
Gammel 31-10-08, 07:26   #2
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 46
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Dette med å bruke lang tid på å komme i ketose og sprekker og slikt

Det vitenskapelige holdet kan jeg ikke stå inne for, men jeg har lest mange steder at det for kroppen er en stor omstilling å veksle fra blandingsforbrenning (karbohydrater og fett) til fettforbrenning -altså i ketose hvor du bare brenner rent fett. (Men jeg har i prinsippet aldri sprukket selv, så jeg vet ikke så mye om det ut fra egne erfaringer) Man vil jo merke det i overgangene selv, de fleste av oss i alle fall, at vi blir tunge i kroppen, får hodepine, kvalme, generell uvelhet når vi går over i ketose, og jeg synes jo det er en pekepinn god nok på at dette er en stor jobb for kroppen. Men igjen -det er flere her inne som opererer med oppkarbing, men da i mest grad kroppsbyggere og folk som driver med idrett på høyere nivå.
Jeg tror nok at det har mye å si hvilke karbohydrater man sprekker med. Jeg mener -det er en forskjell om du spiser kaker og is en gang i uken, enn om du skulle spise litt poteter og drikke melk f.eks.
Men, igjen, ingen kropper er helt like. Funker dette for deg?

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat