Vis enkelt innlegg
Gammel 31-10-08, 18:19   #4
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Dette med å bruke lang tid på å komme i ketose og sprekker og slikt

Opprinnelig lagt inn av danish, her.

Nei, det vil den ikke.

Ifølge endel folk på Active Low-Carber hjelper karbohydrat-rotering med økt vekt-tap. Det skyldes, ifølge noen bodybuilder-artikler jeg har lest, leptiner (metthetshormon), økt nivå av IGF-1 og så videre. Karbohydratene gir leptiner, men siden du ellers er i ketose, så mangler du leptin-resistens (som skapes mest av fruktose).

Kroppen må først venne seg til at du ikke lenger har insulin-resistens og høyt insulin-nivå, men heller insulin-resistens og lavt insulin-nivå. Insulin-nivået må ned på sikt. I overgangsfasen blir de fleste truffet hardt fordi de a) har et høyt insulin-nivå eller spiser for mye insulinfremmende protein (meieriprodukter), som da b) fører glukose inn i muskel, så det blir mangel i hjernen. Dernest må kroppen produsere glukose gjennom glukosegenesis, via ulike aminosyrer.

Mer mettet fett hjelper, da det øker insulin-resistens i muskler, men det finnes uansett en grense for hvor langt det hjelper.

Dette er jo interessant, for min eneste sprekk var en kontrollert karboloading, og det eneste resultatet jeg fikk var at jeg ble dårlig, og gikk over tid ganske mye opp i vekt selv om jeg gikk tilbake til ketogent kosthold.
Men, så er jeg insulinresistent og er disponert for LADA (latent atuoimmun diabetes hos voksne).

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat