Vis enkelt innlegg
Gammel 31-01-04, 16:27   #5
Begod
Seniormedlem
 
Begod sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Nordland
Alder: 55
Innlegg: 1.900
Begod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Lise

Dette var en fin plass å si noe generellt om karbohydratkontroll...

Jeg bruker ikke karbohydratkontroll for å gå ned i vekt som sikkert de fleste andre her, men jeg bruker det for alle de andre fantastiske virkningene det har...

Jeg bruker det:

- for å gå opp i vekt.

- fordi det stabiliserer blodsukkeret mitt, noe som påvirker matlysten og humøret.. ( Når jeg er på "karbokjøret" er jeg ikke lett å ha med å gjøre... )

- fordi når jeg da legger på meg, - kommer det på de rette plassene...

- fordi kvisene mine forsvant når jeg kuttet ut høyglykemiske karbohydrater

Det var det jeg kom på nå...
Noen som har flere gode grunner?

Jeg ønsker at min kone skal begynne å spise som deg, av de samme grunnene som du gjør. Men hun er drittlei av maset mitt og ser på alle andre løsninger enn sundt kosthold og inntak av kosttilskudd.

Er det noen som har noen tips om hva jeg kan gjøre?

Eller rettere sagt hvodan få henne til å forstå at kosthold er viktig for å få overskudd og mer jevnt humør( mindre hormonsvigninger). uten å mase.

Problemet er at hun ikke ser på seg selv som endel av problemet, men alt annet får skylda, mer eller mindre berettiget.

Og hun har ingen tro på alternativeting, som lavkarbokosthold og kosttilskudd.
Jeg kan få henne til å ta litt kosttilskudd de dagene alt er trasig , men et jevnt og riktig bruk av kosttilskudd og kostens betydning for hormon balansen tar hun desverre ikke inn over seg.

Jeg tror hun må høre dette fra en lege for å legge noen som helst vekt på det.

Gode råd og erfaringer mottas med takk.

Begod er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eat + DVP og egne erfaringer Svar med sitat