ALOE VERA!
Jeg har blir "velsignet" med kjempesensitiv hud som blir rødblusset uansett hva jeg gjør. Aloe vera produkter har vært redningen nå! Bruker aloe vera såpe med lavendelolje i til å vaske ansikt og hender med, og aloe vera krem til ansikt og hals. Kremen er så myk og behagelig, og gir masse god fuktighet til min tørre, men kvisete hud, uten å irritere. Produktene er fra jäson kjøpt på helsekosten. Synes de har hjulpet på kvisene også. Lukter mildt og naturlig.
Omega- 3 tilskudd i form av kapsler, fet fisk og linfrøolje har nok bidratt best til å redusere kviser, og til å bekjempe tørr hud, samt lindre mine vonde overtrente knær. Tar 6 kapsler daglig + linfrøolje på mat, i salat osv. (legen har også anbefalt dette til meg, mest pga knærne, men jeg merker bedring på hudproblemer også).
Sundt kosthold, med mat laget fra bunnen av, uten for mye rare tilsetningsstoffer. Naturlige råvarer, masse grønnsaker og masse vann. Avhold fra røyk og rusmidler (er også avhold fra alkohol) og sukker. Jeg er ingens slave!
Søvn, og nok av det
Frisk luft og naturlig sollys, og nok av det også!
Tannpuss med børste og tannkrem og tanntråd og munnskyll og fluortabletter. Puss tungen også for god ånde, morgen og kveld.
Leppepomade, jeg bruker enten blistex blå på krukke, eller mentholatum.
Hygiene. Morgendusj for å våkne og spyle gørra fra ansiktet, vekker meg opp og får bort morratrynet.
Mental helse. Det viser på deg om du er bekymret, lei deg, sint eller stresset. Yoga, meditasjon, stretching eller en skikkelig blow out på treningssenteret løser opp og gir lykkehormoner i kroppen. Sunn kropp og sunt sinn i harmoni (jaja, jeg veit! Høres klisje ut, men det er nå slik jeg er da )
Og sist men ikke minst : Et ekte smil er mer enn all verdens kremer og sminke!!! 
|