Tråd: 1001-tråden
Vis enkelt innlegg
Gammel 01-03-05, 22:35   #85
Helene
Seniormedlem

Helene sin avatar

Medlem siden: Feb 2005
Alder: 38
Helene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressurs

Opprinnelig lagt inn av mofe

Åååh, så spennende Helene - dette visste jeg ikke!

Jeg går lektorutdanning i realfag - og vil da få kompetanse til å jobbe bl.a på vgs. Jeg har tenkt å ta master i fysikk, og da trenger jeg endel informatikk-fag som støttefag. Jeg har veldig lyst til å undervise i informatikk på vgs - og da trenger jeg å ta 60 studiepoeng i informatikk for å få undervisningskompetanse i det faget.. Lurer på om jeg skal gjøre det, i tillegg til fysikk og matte..!

Hm.. dette ga meg noe å tenke på!

Helene - vet du om det skal bli valgfag, eller hvordan? Egen it-linje? Eller..?

I følge læreren min som jobber i departementet (har laget eksamenoppgaver, og den nye læreplanen ) han var i lillehammer for en uke-2 siden da ble det vist sagt at det kommer til å bli et valgfag på samme måte som det er nå. 2 fem timers moduler som går over vk1 og vk2. disse skal være ganske sentral i systemutvikling. accsess skal mer eller mindre ut av fagplanen og programering skal mer inn. Dette synest jeg er litt spennende. og mye mere lærerik. jeg kan lage ganske avanserte accsess databaser.. men de er ikke brukens til så mye synest jeg. Er litt synd jeg ikke kommer til å gå under denne læreplanen, men på en annen side så har jeg hørt mye om hvordan læreplanen i de andre fagene blir.. så da er jeg glad jeg er ferdig. skal vist bli obligatorisk matte i 2 år. noe som sikkert er smart.. men stressende for mange..

Helene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert som ligner ketolyse Svar med sitat