Sv: Kattetråden
Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.
Zappa får sine raptuser som kattunger flest, men i blant er det bare irriterende når jeg skal sove og han vil leke og bite tærne mine. Før det første, er det noen gode triks for å få dem til å slutte med kosebitinga? Jeg prøver å si "nei" høyt og bestemt, og dytte hodet hans unna, men det ser bare ut til å funke i typ fem minutter. Og så lurer jeg på hvordan jeg skal få han til å ikke herje så mye på natten. Jeg lar han få sove i senga mi nå som han fortsatt er så liten, men han skal få sin egen kurv så snart som mulig.
Hehe, lykke til.. 
Det er litt vanskelig å svare på, men jeg kan fortelle hva som funker her i huset. Vekt og værhår har jeg ikke peiling på Og det med herjing om natta har jeg gitt opp, det eneste som funker er å ha henne i gangen.
I "oppdragelsen" brukte jeg sprayflaske med vann for å vise at ting og tang ikke er greit (som å ligge på bordet, rive istykker regninger, henge i gardinene, osv), og det funka veldig bra. Nå trenger jeg bare å riste på flaska, da tar hun hintet.
Noen triks for kosebiting har jeg heller ikke, pus holder fortsatt på med det (og hun er 3,5 år gammel).. Som regel kler jeg bare på meg langermet genser og herjer tilbake, da roer det seg en periode.
Det med pelsen, kanskje greit å gi det litt tid? Han må jo bli vant med sin nye situasjon, og det kan være stress som gjør pelsen litt matt. Det kan såklart være fôret eller kattesanda, men gi det heller litt tid 
Om han liker buret og liker buss/bil, så trenger det ikke bli noe problem å reise langt. Dersom han ikke gjør det, så kan du få tabletter hos dyrlegen som roer ham ned. Da ville jeg heller hatt ham i bånd på fanget, sånn at han kan føle seg trygg hele veien selv om han er sløv. Dessuten finnes det sånn spray som du kan bruke på buret, Feliway heter den. Har ikke prøvd den selv, men mange skryter av den 

|