Tråd: Kattetråden
Vis enkelt innlegg
Gammel 04-11-08, 22:08   #6
Trudeh
Medlem

Trudeh sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Alder: 53
Trudeh er på en erverdig vei
Thumbs up

Sv: Kattetråden

Jeg har også hatt lille Figaro i snart 2 uker. Han er omkring 4 mnd., så han er ikke så liten lenger. Det pinlige er at jeg sier "han", jeg vet ikke om det er en han enda. Jeg vet rett og slett ikke hva som kjennetegner herr og fru på kattefronten
Kan noen hjelpe?
Er det jo en han vil vi jo kastrere ham etterhvert så det hadde vært kjekt å vite.

Ang. lek om natten har jeg ikke noen gode tips, han her er spinnvill og styrer på. Jeg har latt han være på kjøkkenet/stua så jeg vet jo egentlig ikke hva han bedriver. Men han er utrolig hæppi når noen står opp om morgenen.
Vår er og veldig flink til å bruke doen, dessuten er den vant med å være en del ute så den går litt ut og inn. Jeg lar verandadøra stå litt åpen og da er den litt ute på verandaen/plenen i korte perioder. Den har faktisk vært ute en halv time alene. Den er utstyrt med bånd(refleks) med bjelle, så jeg kan høre om den er i nærheten. Saken er at jeg er såååå redd den stikker av, det har ikke skjedd og det virker som den er utrolig bevisst på hvor den er. MEN kan de rote seg bort?
Ellers er det tristeste at den er alene mens vi er på jobb da, jeg er hjemme en tur i løpet av dagen for å se til den , og sønnen min kommer fra skolen kl.14.00. Jeg har elendig samvittighet for det.

Jeg gir den forøvrig bare tørrfor fra dyrebutikken, samt at jeg kjøpte noen gosaker som jeg gir den om vi virkelig skal skeie ut.
Figaro er forøvrig med på biltur flere ganger i uka. Vi har et fritidshus som ligger i nærheten. Det er ikke snakk om timer, men den har akseptert buret mer og mer. Første gang var han hysterisk, og mjauet og bar seg hele tiden, 2.gang bare litt mjauing, 3.gang nesten ikkeno, 4.gang ikke noe, den gikk frivillig inn i buret og sovna på turen. Den later til å føle seg trygg der inne.

Det verste med den lekenheten er at han regelrett står og kløner/biter på fingrene mine mens jeg skriver...auauua:-)

Trudeh er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat