Vis enkelt innlegg
Gammel 06-05-04, 12:08   #1
Carbokiller
Seniormedlem

Carbokiller sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Østlandet
Carbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt av

Kakebunn/rullekake

Trommehvirvel.....tamtatatamtatatamtamtamtamtammmm !!
Jeg er meget stolt over å kunne presentere Carbokillers/Snuppelines (en og samme person) kakebunn!! Eller rullekake hvis du vil!! Totalt innhold i hele kaken når fiber i mandlene er tatt ifra er 9 karbohydrater. Et i veg folkens!!

Veldig enkel og smaker godt

Kakebunn
3 egg
70 g mandler
2-3 ss Natreen

Pisk eggene til tykk eggedosis
Mal mandlene eller kjør dem i hurtigmikser til mel
bland mandler og Natreen forsiktig i røren.

Smør en LITEN form med smør eller bakepapir. Hell røren i. (Ser veldig mye ut) og settes i forvarmet ovn i 200 grader i 10 min.
Avkjøles I FORMEN med lokk over seg. Da blir den saftig, fuktig og seig. Faller sammen.

Skal du ha bløtekake ville jeg gjort dette to omganger, fordi bunnen blir tynn. Å lage dobbelt porsjon har jeg ikke forsøkt og innbiller meg at det vil bli mislykket, for du må ha lengre steketid, og faren er at dette blir tørt eller rå i midten.
Mandler kan byttes ut med hasselnøtter eller lavkarbosjokoladebiter??

Rullekake
Samme fremgangsmåte. Tilsett evt. kakao for sjokoladesmak. Smøres utover liten langpanne. REduser evt. steketid. Avkjøles under lokk. Legg på fyll (min favoritt er smørkrem....) og rull sammen.

Carbokiller er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat