Vis enkelt innlegg
Gammel 05-11-08, 19:00   #1
achillea
Medlem

achillea sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sør-Jæren
Alder: 53
achillea er ny på veien

Tanker om desember

Da jeg startet på Ketolysekuren i slutten av september, hadde jeg som mål å gå på den frem til begynnelsen av desember, for så å gå over til et mer vanlig lavkarbo-kosthold. Tenkte det ville være lettere å komme igjennom desember og julen med litt større frihet.

Akkurat nå kjenner jeg at jeg får litt panikk med tanken på å gå over til lavkarbo. *hva om en legger på seg igjen?* Er så nærme mitt endelige mål nå.

Fordelen med ketolysekuren er jo at det er ganske enkle regler å forholde seg til, men veldig lite rom for utskjeielser. Dette gjør at fristelsene for meg blir mye mindre og ikke minst ganske trygt. På den andre siden er tanken på pinnekjøtt _uten_ kålrabistappe lite tiltalende! Jeg vet med meg selv at det er ikke godteriet og kakene jeg kommer til å savne, heller ikke poteter, men en del av den gode maten som hører til i julen. Risgrøt på julaftenformiddag, gravlaks, kålrabistappe til pinnekjøtt, surkålen til ribba og erterstuingen til lutefisken.

Er det noen andre som har slike tanker før vi går inn i julemåneden og hvordan planlegger dere det?

Start Ketolyse - 87.1 kg (29/9-08) --- 78.5kg (juni-09), Restart 25/1-10 - 81 kg - nå 78.6 kg (31/03-10)
achillea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat