Sv: 10 kg eller mindre?
Opprinnelig lagt inn av Sandy, her.
Ja, dette lurer jeg også på. Er jo litt fristet til å få av resten raskere med ketolyse (det gikk så fort sist - 6 kg på 4 uker), men er redd for å tukle enda mer med kroppen. Det skjer jo tross alt et stoffskifte, eller? På den annen side sitter de siste kg hardt hos meg, så kroppen er kanskje fornøyd? men så var det det med egen følelse da....
Siden du bare skal ned litt over 3 kg, så tenker jeg med en gang at et mer generelt lavkarbo kosthold høres bra ut. For det første fordi mange mener at inn og ut av ketose er en påkjenning av kroppen som du sier. Heller ikke sikkert du vil gå fortere ned med ketose, når det er de siste kiloene.
Det anbefales ikke ketose hvis man skal så lite ned i vekt, men sikkert delte meninger om det også. Vet at det er mange som trives når kroppen er i ketose f. eks. Selv spiser jeg atkins vedlikehold (tilnærmet generelt lavkarbo), ca 50 karbs om dagen, men opplever av og til at jeg likevel kommer over i ketose. Mulig det ikke er så bra.
Bilder av matretter
|