Sv: Dårlig i magen
Opprinnelig lagt inn av Ella-A, her.
tenkte bare sånn, jeg har forbydd kjæresten min å spise sjokolade og generell godte foran meg, samme med chips og pizza osv. Men synes han kan få spise noe på lørdag, da er det greit om jeg har noe godt jeg også kan stappe i meg. Men alt som er maltitolsøtet er greit?
Er det noen brus som ikke inneholder aspartam da? f.eks pepsi max? ELSKER pepsi max.. og cola zero, får jeg disse to skal jeg leve et fint liv altså 
Jeg kommer til å klare å kontrollere søtsuget hvis jeg vet at jeg får godis og brus på lørdag serru, det har ihvertfall fungert før.
jeg tåler som regel det meste, kjenner folk som ikke tåler läkerol og ifa og sånn,men jeg kan gjerne spise en pose av hver uten å kjenne noe. Samme med de extra delight dropsene, de er bare nydelige! Men min kjære havna på do resten av kvelden når han spiste to sånne esker.. 
Alt som er maltitol-søtet er "greit". Det er ikke greit i den forstand at vi egentlig skal spise kun naturlig mat, og maltitol er ikke mye naturlig. Kroppen protesterer jo mot det også. Men det er greit i den forstand at du skal ikke kunne gå opp i vekt av de. Men det er de som gjør det også. All lettbrus som kan drikkes, inneholder vel i dag aspartam. Du kan drikke Pepsi Max og Cola Zero, men da kan du heller ikke klage hvis du ikke går ned i vekt 
Alle kropper reagerer ulikt på søtningstoffer, så det er opp til hver og en og teste grenser...