Vis enkelt innlegg
Gammel 06-11-08, 15:59   #27
Sirius
Medlem

Sirius sin avatar

Medlem siden: May 2007
Hvor: Oslojente i Bergen
Alder: 43
Sirius har en fantastisk aura rundt segSirius har en fantastisk aura rundt seg

Sv: 10 kg eller mindre?

Takk for super info estorilskreppa!

Skulle ønske jeg klarte å forene:

"Der finnes en del tilstander hvor man absolutt ikke skal bruke denne vektreduksjonsteknikken, og det er:
Personer med normal vekt (BMI <; 25)(...) Ved disse tilstandene skal man overhodet ikke benytte seg av ketose som vektreduksjonsmiddel, det er farlig"

og:

"For friske mennesker er det overhodet ikke skadelig å bruke denne metoden, snarere tvert imot. Det finnes mange urfolk som tradisjonelt har levd på ketotisk kosthold permanent, som f.eks. eskimoer (før) og masaier.
Sannsynligvis er det naturlig for mennesket å gå inn og ut av slik benign ketose, ifra naturens side, hvor vi opprinnelig hadde vekslende næringstilgang, og ikke den svært uheldige overflod av dårlige matvarer vi utsettes for idag.
Mange mennesker lever bevisst på slikt kosthold livet gjennom, fordi de føler seg bedre med det, for å holde kroppsvekten, for å regulere sin diabetes 2 uten medisiner osv. Og
som sagt er det også normalkosten opprinnelig for en del urfolk."

På den ene siden virker det som om ketogent kosthold ikke er noe for normalvektige, på den andre siden har urfolk levd slik i tusenvis av år, det er ikke farlig men "tvert imot naturlig for kroppen". Jeg tror dette har blitt forklart i forumet før, men jeg har fortsatt problemer med å forstå det. Beklager hvis dette er avsporing

Bilder av matretter

Sist redigert av Sirius : 06-11-08 kl 16:10.
Sirius er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins vedklikehold - for life! Svar med sitat