Vis enkelt innlegg
Gammel 09-11-08, 15:19   #5
scartz
Seniormedlem

scartz sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sandnes (Stavanger)
Alder: 38
scartz er ny på veien

Sv: Hvordan skal jeg klare dette?

Altså, mcdonalds er jo usunt og grapse mat uansett hvordan man vinkler det. Er det en ide å spør om å spise en aen plass? Kinamat er jo godt f.eks! Når jeg gikk på ketolyse spiste jeg taco med god samvittighet. Kjøpte vanlig rømme (dvs lettrømme), lagte mitt eget tacokrydder, som alle vennene mine har satt pris på (jeg setter trykk på at det er MYE sukker i det kjøpte tacokrydderet, og da er alle veldig glade når jeg lager mitt krydder! ). Så holder jeg meg unna lefsene og skjellene, noe som går helt fint for min del. Tacosaus skal man vel egentlig ikke ha, men det spiste jeg uten å falle ut av ketose. Er vel snakk om begrensninger

Jeg hadde ikke følt meg teit om jeg hadde hatt med meg mitt eget brød.. Men nå vet jo mine venner at jeg prøver å slanke meg. Men istedet for å si at du slanker deg, kan du jo vinkle det på denne måten: "jeg baker mitt eget brød, for det er mye sunnere. kan selv bestemme fiberinnhold, og intet sukker."

Om det å ta med brød/oopsie-roll selv blir litt for flaut, så hadde jeg lagt meg en salat eller noe. Om det blir til at du ikke vil skille deg ut i det hele tatt, hadde jeg handlet med meg vita brød (8 karbs per skive. Er jo mye for ketolyse, men veldig sunt brød ellers) eller wasa knekkebrød fiber pluss (5 karbs per skive). Hiv på fetende og mye pålegg

Noen ganger er det veldig vanskelig å holde seg til en diett, spesielt når det blir en helgetur. Er da det er viktig å planlegge slik at sprekkene blir så sunne som mulig. Jeg kan garantere deg at om du holder deg til GROVT GROVT brød, som f.eks vita hjertegod, evt pittelitt grovt knekkebrød, så er det ikke store skaden som skjer over den helga!

scartz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Bedre uten brød - Lutz Svar med sitat