Vis enkelt innlegg
Gammel 10-11-08, 20:37   #8
Impulsiw
Seniormedlem

Impulsiw sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Øvre romerike
Alder: 58
Impulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastisk

Sv: Er dette for meg?

Opprinnelig lagt inn av Fomle, her.

Vel.. første uken gikk bra. Andre uken, ikke fullt så bra. Besøk hos en venninne, ritz kjeks (ikke såå mange) grønnsaker og dip. Hun hadde laget "sunn" snacks fordi hun visste jeg var på diett. Fikk jo helt dårlig samvittighet fordi jeg egentlig ikke kunne spise det, hun hadde disket opp, så jeg måtte jo ta litt. (ikke store mengder som før, så måteholden, og det er jo nytt..) Lørdag: burger king, ja, har en samboer som er vill etter junk, og han hadde datteren denne helgen, så da ville de der og kose seg. Ikke så lett å motstå når man ikke har spist noe hele dagen, jobbet tidlig skift på jobben, kom hjem litt før ti på morgenen og gikk å la meg sto opp 13, og løp til byen.

Bestilte Fedon burger, men det fikk jeg ikke. Så da ble det med vanlig brød.. ingen pommes eller noe.
Søndag: familiebesøk.. holdt meg til rent pålegg (kalkun) og eggerøre.. litt laks også. FLINK.. synes jeg, når alle satt med div. iser og kaker ved siden av meg.

Men så... kom det som får meg til å tvile. Kjørte småen i BHG, og hadde glemt min egen mat (har mat fra spis deg slank.no). Gikk på butikken.. Men hva P******kan man kjøpe der da? Som ikke krever tilberedning? En pakke med kokt skinke fristet jo ikke akkurat.

Hva gjør dere når dere kommer i en "matløs" situasjon? Var jo sååå sulten.. Endte opp med en skinkepakke, en pepsi max og retur til heimen. Droppet lesesalen, og nå sitter jeg hjemme og skal lese. Litt irritert på meg selv. For er ikke sååå effektiv hjemme.

Noen gode tips å komme med? Slik at jeg ikke gir helt opp etter bare to uker.

HJELP!

Kjenner meg igjen Jeg er slapp med planlegging og norwegia med salami eller skinke finner jeg rett og slett kvalmende...det er nødmat..

Du kan steke deg opp en STOR omelett av åtte til ti egg. Den fyller du med det du liker, feks skinke, purreløk, skiva tomater og ost på toppen..lar den putre på middels varme under lokk. Da har du 4 fine "skiver" med mat som er like god kald som varm. Evt kan du lunke på den i micron. Du kan jo variere med bacon, squash, sopp...osv. Så har du i 1 ss fløte for hvert egg du bruker. Litt salt... Det er kjekk håndmat!

Jeg kjøpre GG-klibrød (helsekostforretninger eller velassorterte dagligvarebutikker har dem) Da kan du spise inntil 5 om dagen. Det er kun 3 karber per stykk. De METTER. De er ikke så fristende men med baguettsalat, rekesalat, philadelfiaost..osv.. på er det helt greit og du blir mett lenge. De er så grove at det gå rett igjennom sa fedondama

Wasa fiber plus har bare 5 karber per stykk. To sånne med ekte majones og røkelaks er godt og metter lenge. Eller du kan kjøre med baguettsalat, italiensk, rekesalat osv..

Så har du salater da.. det kan du lage opp for et par dager. Ha det i passe posjonsbokser som du kan spiser rett av. Da kan du jo lage med issalat, rødløk, cherrytomater, fetaost i olje, soltørka tomater i olje, tomater...vips så har du DIGG salat

Ellers kan du steke opp en pakke med laks (sånn frossen) la den putre i en boks med creme fraiche, kikkoman og sitronpepper...det er nyyydelig mat og du kan varme på den i micron. Den er også god kald

Paranøtter er det bare 3 karber i 100 gram i. Nøttefabrikken har 200 grams poser nå Dette er veldig fint fett for kroppen. Avokado er kjempebra. En hel sånn, så holder du et par tre timer ialle fall. Du kan ha salt på den eller splenda. Greit å ha i veska også (huske skje )

Så må du prøve oopsie pizzan til kristin. Den finner du under oppskrifter her. Lag 2 når du først er i gang og frys ned i passe posjoner. Den er god både kald og etter en runde i micron.

Hmm..det var det jeg kom på i farta

Impulsiw er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedonaktig Svar med sitat