Vis enkelt innlegg
Gammel 11-11-08, 14:38   #69
paula2angeles
Medlem

paula2angeles sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Frogner, Sørum
Alder: 45
paula2angeles er ny på veien

Sv: Følgetråd for alle som begynte på ketolyse i OKTOBER. "Oktoberklubben"

Jeg fant en oppskrift her inne, prøvde den forrige fredag og den smaker DELICIOUS. Jeg byttet på en del ingredienser enn den jeg fant, men nærmere Peppes Pizza enn dette går det ikke an.

Dette er til en hel stekeplate:

4 store egg
2 dl vann
1,5 ss bakepulver
4 dl soyaprotein (jeg brukte Ketolyse soyaprotein)
3-4 moste hvitløksfedd
2 ss olivenolje/rapsolje
Salt, oregano, timian, løkpulver...
100 - 150 gram revet god ost

Kjør egg, vann, hvitløk, olje, ost og krydder i mikseren. Ha i bakepulver og soyaprotein og miks til røren er lett smørbar (omtrent som litt løs tannpasta, den skal kunne smøres utover men ikke flyte!).

Dekk en stekeplate med bakepapir og bre røren utover hele platen, jo tynnere jo bedre! Den hever seg jo litt under stekingen, så ikke vær redd om den blir litt hullete og tynn.
Her sleit jeg litt med å få det smurt utover platen, ble litt irritert (men verdt det når jeg spiste pizzaen). Jeg skulle kanskje ha tatt litt mere vann...

Stek den på 220 grader i 8-10 minutter først, så den blir litt crispy (midten av ovnen).

Ha på fyllet, legg på masse ost og stek videre til den er ferdig. La den avkjøles litt før dere spiser den gode pizzaen

Til fyll:
Stek 500 gram kjøttdeig, sopp, løk og hvitløk, hakket.
Jeg brukte sånn ferdig pizzasaus fra TORO. (Man kan også bruke tomatpure) Blandet det med fyllet.
Kjempe godt
Så sprer du fyllet utover pizzabunnen, legg på sorte oliven og tomater
(må ikke) og til slutt masse revet ost. Vi spiste det med ruccola salat på toppen og rømme.
Mannen min syns den var like god som den vanlige jeg har pleid å lage før Ketolyse. Barna merket ikke forskjell på smaken, og de er veldig kresne.
Blir nok pizza hver fredag

Lykke til!!

paula2angeles er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig med ketolyse....over til lavkarbo Svar med sitat