Vis enkelt innlegg
Gammel 12-11-08, 23:34   #1
Lille-Lulle
Medlem

Lille-Lulle sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Lille-Lulle er på en erverdig vei

Ketolyse/Bedre uten brød. Forvirret!

Etter en tid på ketolysekuren har jeg nå prøvd å bryte helt ut av ketosen via gradvis tilføring av karbo. Går litt inn og ut enda, men regner med at det tilpasser seg etterhvert.

Har ikke vektproblemer, men ønsker å ha en lavkarbo/ketogen livsstil etter å ha lest boka "bedre uten brød". Føler meg utrolig bra på ketolyse, men litt "tom" i muskulaturen under aktivitet. Det alene er grunnen til at jeg vil innta mer karber enn ketolysekuren tilsier.

Iflg "bedre uten brød" kan man spise akkurat hva man vil av karber så lenge man holder seg innenfor 72g/dag. Men selvsagt lurt å disponere karborasjonen så fornuftig som mulig.

Det jeg har lært gjennom ketolysekuren gjør meg veldig usikker på det som står i "bedre uten brød". Iflg Ketolyse skal man spise magrere når karboinntaket øker. Dette syns jeg strir litt imot av hva man anbefaler i "bedre uten brød" hvor (mettet)fett fortsatt har en viktig plass i kosten. Om jeg husker riktig: 70%? Her er det altså fortsatt plass til den feteste rømme, smør, oljer, fete ribbestykker fremfor kyllingfilet etc. til tross for økt karboinntak.

Må presisere at jeg er klar over at ketolyse er en KUR for overvektige, men ser at oppskriften er omtrent den samme i "bedre uten brød" da med noe mer karbotoleranse.

Iflg Ketolyse er det ikke bra å ligge å balansere mellom ketose/ikke ketose noe som er lett når man skal ligge på 72g (eller under) Hm....

Noen som kan hjelpe en forvirret stakkar?

Lille-Lulle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo a`la Lutz Svar med sitat