Vis enkelt innlegg
Gammel 13-11-08, 22:45   #3
Lille-Lulle
Medlem

Lille-Lulle sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Lille-Lulle er på en erverdig vei

Sv: Ketolyse/Bedre uten brød. Forvirret!

Takk for svar Sandy! Godt å få andres synspunkter her

At jeg fortsatt ligger på vippen har sammeheng med at jeg ikke har karbet meg opp skikkelig igjen etter ketolysen. Kjenner at jeg ikke klarer å "slippe meg helt løs" etter å nylig vent meg til ketolyse-vanene..

Jeg skal altså helt vekk fra ketolysen, men fordi jeg er usikker på veien videre blir det sånn halvt om halvt med meg

Kan spise mer kornprodukter iflg Bedre uten brød ja, rent sukker også for den del så lenge jeg holder meg under 72g totalt per dag.

Men, det du skriver om at vi kan oppveie økt karboinntak med mer av sunt fett, stemmer ikke helt med min oppfatning. Bedre uten brød foreskriver da vitterligen mye fett, og da i betydningen mettet fett, som rømme og smør.

Mens iflg ketolyseboka bør man etter økning av karboinntaket innføre magrere produkter og sunnere fett. Nå husker ikke jeg på stående fot hva "etter slankekuren" anbefaler av minsteinntak av karbo. Kanskje det da er snakk om høyere inntak enn de 72g man må holde seg innenfor for å ikke frigjøre insulin, og at man derfor må være mer forsiktig?

Huff, jeg har kanskje ikke satt meg godt nok inn i alt. Har lest gjennom bøkene en gang. Kanskje på tide å studere de enda en gang

Lille-Lulle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo a`la Lutz Svar med sitat