Trenger hjelp og råd.

Den første uka på ketolysekuren gikk jeg ned 3,5 kilo. Nå har det gått en uke til, og jeg har fulgt nøyaktig det samme opplegget. Likevel har jeg ikke gått ned et gram denne uka! 3,5 kilo på to uker er jo ikke noe å bli desperat for, men jeg kjenner at motivasjonen er vanskeligere å holde på.
Jeg har vært så "smart" at jeg bare har satt igang uten å lese boka om ketolysedietten. Har funnet mye info og mange oppskrifter om dette på nettet. Det jeg har gjort, er å være pinlig nøye med å holde meg under 15 g. karbohydrat daglig. Jeg lurer på om jeg kanskje spiser feil eller gjør noe annet som ikke er bra, og at det er derfor vekta har stått i ro nå. 
Dette er det jeg spiser:
Frokost: omelett av 2 egg, 2 skiver bacon eller skinke, litt ost
Lunsj: Litt lavkarbobrød med smør og ost
Middag: Kjøtt, fisk eller kylling. Ca 150 g. salat
Kvelds: Omtrent samme som til lunsj
Hvis jeg blir sulten sånn i mellom kan det hende jeg tar f.eks. litt cottage cheese med 1 ts. sukkerfritt syltetøy, en vaniljeomelett el.l. Jeg har også laget ostekake, sukkerfri gele med litt krem på og småkaker som har bare 0,5 g. karbo i hver. Det hender at jeg tar noe sånt til kaffen.
Sånn ellers:
Trim: Går en times tur hver dag
Søtstoffer: Bruker en del flytende natreen
Kaffe: Tar som regel 1-2 små kopper daglig
Helgekos på lørdagskveldene: 1 glass rødvin. Spekemat, reker, kylling el.l.
Generelt: Litt baconkrisp et par ganger i uka.
Fløte og rømme: Brukes en del til salaten eller til å lage saus av.
Grønnsaker: Spiser issalat, litt agurk, babymais, purreløk, bambusskudd og sopp. Litt grønn paprika og en minitomat et par ganger i uka.
Ketosticks: Sjekker hver dag, og har vært i ketose konstant de 2 ukene.
Skal skaffe meg boka i dag, da... Men er det noen som kan se på dette og gi meg råd? Er det noe jeg kan forandre på? Er det noe som er feil i følge ketolyseideologien? Eller kan jeg bare fortsette som før og være tålmodig?
Vektnedgang til nå: 6,6 kg
|