Sv: Er det vanskelig syns dere?
Opprinnelig lagt inn av Kula, her.
Hvorfor er det et problem? Hvis det skyldes at barna dine ikke liker poteter, kan vel de også slippe å spise dem.
Enig, dette synes jeg er et godt forslag. 
Hvorfor ikke bare innføre andre typer grønnsaker til middagen for hele familien? Da får ungene virkelig i seg nok vitaminer og mineraler; potetene inneholder ikke stort annet enn stivelse dessverre, og DET er ikke sunt for noen. Personlig NEKTER jeg å videreføre "den sunne potet-illusjonen", -dette er noe jeg er blitt opplært til å tro hjemmefra og tradisjonen stammer fra en tid i historien da menneskene ikke hadde andre valg enn korn og potet som karbohydratkilde. Sånn er det ikke lenger. Mattradisjonen vår idag bugner av alle mulige raffinerte ferdigprodukter, som alle inneholder karbo. Dermed får vi i oss alt for mye. Sånn var det ikke for bare 50 år siden i Norge. Da var det potet og gulrot, brød, kjøtt og fisk da. Punktum.
Nei, sett igang du, lag smørdampet blomkål og broccoli, stekt aubergine, tomater og løk i osteform, eller en skikkelig frisk og sprek salat som tilbehør til middagen. Jeg LOVER deg at ungene dine ikke vil få noen mangelsykdommer av det. Bare et mer næringsrikt kosthold.
Masse lykke til!