Sv: Er det vanskelig syns dere?
Opprinnelig lagt inn av scartz, her.
Det er nok fordi det er litt skummelt å introdusere barne for slanking i så ung alder.. Har man sunne og normalvektige unger tror jeg ikke at jeg hadde sagt til dem at det er usunt å spise poteter..
men man er ikke nødvendigvis på slankekur fordi man ikke spiser poteter...for helsens skyld, er det bra for hele familien å ikke overdrive inntak av karbohydrater...
[quote=Mellon;576488]
Sitat:
Takk for mange svar. Ungene er 1 og 4, og fireåringen vil nok stille spørsmål om jeg fjerner poteten, er i tillegg jærbu så poteten er ganske godt plantet i kosten vår.
Var sånn her og. Mine barn er 9, 6 og 1,5 år. Tok ikke lang tid før de sluttet å savne poteten, rise og pastaen. Når vi har slikt en sjelden gang, går det mindre av dette enn av de andre tingene vi serverer...De får i seg så mye karber i løpet av dagen, matpakker, frukt, o.l., at kvoten er nådd når vi kommer til middagen...enkelt for hele familien...Når jeg tilbereder poteter, ris og pasta, lager jeg så lite, at de må spise seg mett på andre ting enn dette...
Sitat:
Personlig er jeg ingen stor fan av poteten, har aldri spist særlig mye av den, men spiser av vane og tradisjon. Tror nok ikke jeg kan klare å overtale mine stae far til å kutte ut poteten, eller bare det å forklare ham at jeg ikke liker det.
Ikke så lett å "omvende" eldre mennesker...hehe...kjenner til det
Sitat:
Men jeg skal prøve, litt sånn fremover nå. Med en lavkarbo diett ser jeg ikke helt faren med å skeie ut en gang i blant, hvertfall ikke den dagen målet er nådd. Det er jo som en vær diett det, eller livstil, noen ganger må man da unne seg noe utenfor ja- maten.
Det er selvfølgelig litt sant...men så kan det jo hende at du har funnet noe annt å "skeie" ut med etterhvert, enn det somm du skeiet ut med før...noe som kanskje er lavkarbo...mye deilig lavkarbo man kan "skeie" ut med...
Sitat:
Det kan virke som om det går greit på den ene siden, hvertfall når det er snakk om egen mat, men som mange sier, i sosiale sammenhenger blir det fort problem. Og det å slippe å telle kalorier er jo bare helt genialt. Ser på pakkene og leser- = karbo, fine greier 
Vanskeligere i sosiale sammenhenger ja, men...så har jeg etterhvert fått det sån at jeg orker ikke å gå med mageknip og vektstagnasjon bare for at jeg skal spise slik at andre ikke reagerer på det jeg spiser...eller velger å ikke spise...
Uansett: Lykke til!