Vis enkelt innlegg
Gammel 16-11-08, 13:27   #18
maxiice
Juniormedlem
 
maxiice sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 30
maxiice er på en erverdig vei

Sv: Ny på forumet, har kastet meg på ketolyse

Opprinnelig lagt inn av Løvetann, her.

Det virker ikke som om det er ketolysekuren du følger?
Det du beskriver er åpenbart et lavkarbo kosthold, men det er ikke ketolyse. Grønnsaker er en helt nødvendig del av ketolysekuren!

I utallige sammenhenger, bl.a. denne tråden her (http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=7199) blir betydningen av inntak av varierte grønnsaker sterkt understreket.
Og her sier ketolysepappa Torkil bl.a.:
"De varierte grønnsaker vil gi deg de karbohydratene du har lov å få i deg hver dag, men mindst like viktig - nei enda viktigere, du får alle de nødvendige vitaminer og mineraler som er nødvendige for optimal funksjon av de ca 200 enzymer som er i aktivitet når du er i ketose."

For å skjønne prinsippene for ketolysekuren skikkelig, er det nok nødvendig å lese boken.

Dette forumet kan ikke erstatte boken Det blir alt for tilfeldig hvilken kunnskap du får ved å kikke på diskusjonene her. Men når du selv har fått den grunnleggende kunnskapen fra boken, er forumet til uvurderlig hjelp for å belyse enkeltspørsmål. Her er mange veteraner, kunnskapsrike mennesker som gjerne bistår med teoretisk belysning og praktiske tips.

Jeg anbefaler deg sterkt å investere i bok, kosttilskudd og stix. Da øker du dramatisk sjansen for å få "lønn for strevet".

Nei har ikke fått tak i boka enda, jeg trodde jeg hadde lest nok rundt om på nettet, men den skal jeg skaffe,
Når det gjelder grønsaker så spiser jeg paprika agurk salat tomat brokkoli, som tilsvarer 20gr karber,
ellers går det mest i egg laks bacon kylling...

men har fått bedre utslag så sticsen nå, ligger midt på skalaen.

Navlemålet har oxo krympet et par cm....
Vekta er egentlig helt uinteresang, det er fettprosenten jeg skal ha ned.
Målet er under 10 prosent, og det skulle være mulig, er bare 35 år enda

maxiice er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat