Vis enkelt innlegg
Gammel 18-11-08, 00:26   #44
Enid
Seniormedlem

Enid sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Alder: 49
Enid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressurs

Sv: Vil du lese en god bok?

Signerer Photobscura helhjertet på anbefalingen av Daniel Clowes!

Minianmeldelse av "La den rette komme inn", som lovet :

Synes det er en nydelig film, med fantastisk fine miljøbeskrivelser, og utrolige skuespillerprestasjoner av de to små hovedkarakterene. Scenene med disse to sammen er helt klart det fineste med filmen!

Det snødekte sosialdemokratiske Sverige gir en fin ramme, og temaer som ensomhet og mobbing blir varsomt og intelligent behandlet.
Scenene med moren er også flott laget (vi ser som oftest bare deler av henne, i forbifarten).

På minussiden så synes jeg filmen balanserer ganske dårlig mellom det overnaturlige og det realistiske, de blodige scenene kommer altfor brått på.
Filmen har også endel hull, iallefall for oss som har lest boken - jeg skjønner nesten ikke hvorfor noen av karakterene er med, de bidrar til forvirring heller enn oppklaring.
Filmen mangler veldig mange av de nyansene som boken har, og jeg synes det er vanskelig å "anmelde" filmen uten å tenke på boken ettersom jeg har et sånt sterkt forhold til den (vet at filmen skal kunne stå på egne ben, men... ).

Alt i alt en poetisk og fin liten sak, som jeg tror de som ikke har lest boken også kan nyte, om enn med andre inntrykk