Sv: Ketose = vektreduksjon?
Opprinnelig lagt inn av Karbosara, her.
Eskimoene er i ketose store deler av vinteren, og det finnes da noen av de som ikke er slanke... De har vært ut og inn av ketose så ofte at det ikke virker slankende på dem som det gjør på oss, som aldri har vært i ketose (mest sannsynlig) før vi begynte på kur...
Man kan leve sundt op lavkarbomat uten å gå ned i vekt, noen går inn i ketose ved 40-50 gk, andre må lenger ned for å komme i ketose, og da kan det hende at man kan være i ketose uten å gå ned i vekt.
Hmm, det med eskimoene var interessant. Spesielt i.f.t spørsmålet om inn og ut av ketose påvirker kroppen på sikt.
"noen går inn i ketose ved 40-50 gk, andre må lenger ned for å komme i ketose, og da kan det hende at man kan være i ketose uten å gå ned i vekt"
forstår jeg det da riktig at "en ketose ikke er det samme som en annen ketose" hos den samme personen? F eks: Hvis en person har personlig grense på 30 karber for å komme i ketose. Er da ketose som fysiologisk prosess den samme som den prosessen som foregår ved grense på si 15 karber? Uavhengig om man går ned i vekt eller ikke mener jeg.
Eller med andre ord - er ikke mengde ketoner målt i urinen irrelevant? Altså at det ikke spiller noen rolle hvor mye ketoner som måles, for prosessen er den samme uansett? (Ok, føler meg en smule treig nå...)
Photo - takk for mye bra info om ketose. Ser ut til at det hele egentlig er ganske kompleks. Jeg har ikke helt klart å fordøye alt ennå 
Jabba - sorry hvis jeg sporte av fokuset 
Bilder av matretter
|