Vis enkelt innlegg
Gammel 19-11-08, 21:13   #9
energibunten
Seniormedlem

Medlem siden: Dec 2007
Alder: 54
energibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjent

Sv: Lavkarbo, negativt for hjernen?

Har lest at 20% av hjernens energibehov må dekkes av glucose. Dette lager kroppen selv av feks protein eller det dekkes gjennom kosten. Det er noen få andre celler i kroppen som bare går på glucose. Samlet er behovet noe slikt som 30-50g pr dag. Det er alltid nok protein i kroppen til at dette dannes også når man går uten mat eller uten inntak av karbo.
Kjøttetende dyr har akkurat samme behovet og bruker også glucose til å yte max. De bare omsetter proteiner til glucose og så er det dekket. Det er ikke så stor forskjell som man tror...

Mange blir klare i toppen av å gå på fettforbrenning, ketoner, stabilt blodsukker er etter min mening det viktigste man gjør for å ha energi hele dagen.

Jeg yter på en måte 110% mentalt når jeg spiser lavkarbo og har en høy fettforbrenning. Jeg kuttet karbo en dag og da var det gjort ila 6 timer. Energien var på plass og karbo går jeg ikke tilbake til, iallefall ikke før middag.

energibunten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo, hel sunn mat Svar med sitat