Sv: Er det noen Skaldemann-brukere her?
Hei på dere allesammen 
Helt fersk med Skaldeman, har bestillt boka, og venter på Mr Sneglepostmann skal levere den. Men har studert endel lowcarb diets tidligere, så vet nå ett og annet.
En ting man må huske på, uansett om man forbrenner kroppsfett, eller glykose lager, er "what goes in, must go out" .. Trykker du i deg 5000 kcal om dagen, ja så må du forbrenne 5000 kcal om dagen for å ikke legge på deg. Ser da vekk i fra at du kanskje slepper ut 1000 kcal bakveien.
Det var gjort en undersøkelse i forbindelse med Atkins dietten for en tid tilbake, har dessverre ikke noen linker å referere til. Da tok man 2 tvillinger, stappet de inn i hvert sitt glassbur, trykkammer lignende, og målte absolutt ALT som gikk inn og ut av buret over en periode. Han ene fikk vanlig carb mat, og han andre en slags Atkins variant. Konklusjonen etter undersøkelsen, var at han som gikk på Atkins, spiste mindre enn han andre, ergo laver kcal inntak, ergo., han gikk mer ned i vekt enn den andre.
Utfordringene, før jeg har studert denne dietten noe særlig, tror jeg vil være å få i seg nok fett. Samt overleve helvetesuken/måneden, heheh. Holde seg unna snop, samt brennevin og øl. Heldigvis liker jeg rødvin, så får trøste meg med det i julesesongen som kommer nå.
Grunntanken min, for å velge den 19.november til oppstart, er at det er en helt vilkårlig onsdag. Ingenting spesiellt whatsoever. Utsette oppstart til etter jul, er jo helt bak mål, da vil jeg ha 5kg ekstra jeg må ned. Har ikke vært på vekta ennå, så aner ikke mitt utgangspunkt, men tipper 105-110kg.
Lykke til meg selv og alle andre 
|