Vis enkelt innlegg
Gammel 20-11-08, 12:50   #1
Chamomilla
Seniormedlem

Chamomilla sin avatar

Medlem siden: May 2005
Chamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjent

Din favorittolje i hjemmelaget majones?

Inspirert av oppskrifter fra Mat&Helse skulle jeg for første gang prøve meg på majones i går. Vi hadde kjøpt reker og manglet den obligatoriske majonesen.
Eneste olje jeg hadde var olivenolje av rimelig sort (når vi ser bort fra cocosa...). Det så supert ut, konsistensen ble topp på første forsøk. Men samken.......
Mannen ut på butikken og kom tilbake med Mills majones og Odelia Rapsolje beregnet på bakst. Eneste de hadde. Det er dårlig med velassorterte butikker her vi bor... Jeg måtte prøve, men nei, det ble ikke fullt så beskt, men likevel såpass at Mills majones ble en klar vinner. Konsistensen ble forresten fortsatt super. Brukte stavmikser og blandet alt sammen med en gang. Siden eggene var kalde satte jeg blandebollen i en kjele med varmt vann. Det funka utmerket.

Meeen, nå prøver jeg ikke igjen før jeg har fått deres beste anbefalinger på GOD og sunn olje for majones. Jeg er villig til å kjøre et stykke, så ikke heng dere opp i at det skal være tilgjengelig i en liten nærbutikk.

Har gjort et søk og sett at enkelte bruker peanøttolje eller avocado-olje.

Noen fler? Værsåsnill?