Tråd: Utslett
Vis enkelt innlegg
Gammel 20-11-08, 13:41   #11
danish
Seniormedlem

danish sin avatar

Medlem siden: May 2008
danish er en juveldanish er en juveldanish er en juvel

Sv: Utslett

Opprinnelig lagt inn av energibunten, her.

80% av immunforsvaret sitter i tarmen. 80% !!!. Mange her inne får mindre plager av allergier ved å endre kosthold. Selvfølgelig, 80% av immunforsvaret sitter jo i tarmen ! Spiser man mat som funker bedre sammen med tarmfunksjon så blir immunforsvaret bedre. Et bedre immunforsvar har mindre skavanker og feilfunksjoner. Endel matintoleranse er et resultat av et stresset immunforsvar. det er blitt stresset til å reagere feil, feks på pollen, matvarer. En immunreaksjon kan være at slimhinner reagerer eller huden får utslett (feks eksem).

Man har disposisjon for visse slike mer autoimmune reaksjoner, men jeg tror alle og da mener jeg alle kan redusere sine allergier eller rent av bli kvitt noen ved optimalt kosthold som er bra for immunforsvaret i tarmen, som jo som kjent står for 80% av totale immunforsvaret.

Eggeallergi er ikke noe man bare får, en sykdom. Det er en følge av at immunforsvaret reagerer på en naturlig kilde til mat som egg. Man får ikke allergi av å spise egg, man får det av at immunforsvaret kan ha en predisposisjon for å reagerer feilaktig mot egg. Og årsaken kan ligge i all annen mat man spiser utenom egg.

Jeg tror det bør redegjøres for andre faktorer, f. eks. arakidonisk syre (en "essensiell" fettsyre) og miljøgifter. For eksempel kan flerumettet frigjøre jern-ioner, som herper kroppen uten sidestykke. En kronisk betennelsestilstand gjør deg mye mer følsom for allergier.

Eggehvitter inneholder avidin, som kan skape biotin-mangel. Den inneholder anti-trypsin, som herper fordøyelsen. Og så videre. Å reagere på eggehvitter er ikke urimelig. God steking fjerner mye av næringshemmere, men enkelte personer er mer følsomme.

danish er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kwasniewskis bulldog (mettet fett/kolesterol + litt stivelse/alkohol + høyverdig protein) Svar med sitat