Vis enkelt innlegg
Gammel 20-11-08, 16:38   #11
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 46
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Hvor karbohydrat-følsom kan en bli?

Jeg kan i alle fall si at min karbohydratfølsomhet er direkte voldsom.
Jeg prøvde meg på en karboloading i påska på grunn av lang tids stillstand, fire-fem dager med et kosthold bestående av grovt brød, müsli, melk, brunost, juice, litt spaghetti og ris.
For det første var den umiddelbare reaksjonen stor: Jeg fikk mitt første migreneanfall på nesten to år, jeg fikk masse trøbbel med magen, jeg sov dårlig, huden ble tørr, jeg samlet så mye vann at jeg fikk traktorspor på beina etter sokkene, jeg begynte å reagere allergisk på hunden til mamma og pappa og var smådeppa og tung i hodet.
Langtidsvirkningen var om mulig verre; Jeg gikk tilbake til mitt normale ketogene kosthold etterpå, men i løpet av seks måneder så la jeg likevel på meg nesten 13 kg Skjønte nesten ikke hvordan det kunne gå an, men legen min mener at dette har med min insulinresistens å gjøre, og at denne karboloadinga burde jeg ha holdt meg langt unna, for det tulla så alvorlig med blodsukkeret at det tok meg altså seks måneder å hente meg inn igjen. Jeg har nå mista åtte av de kiloene og er på rett vei igjen. Men veldig surt

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat