Sv: Trenger teorihjelp til bygging og ketose
Opprinnelig lagt inn av Runegutt, her.
Har for lite kunnskaper her.
Påstanden til diverse byggere er at man ikke kan bygge muskler på diett.
Min påstand er at det fungerer supert spesielt på ketolyse.
Hypotesen min er som følger:
Driver man kroppen på karbohydrater, vil det gå forferdelig tregt å forbrenne fett. Så langt er det jeg skriver veldokkumentert.
Så: Når man er i ketose brenner kroppen fett, dvs, fettet omdannes til ketoner, har man et ketonoverskudd, går di rett i dass fra urinen. Har kroppen behov for mere energi vil den pga. lave insulinverdier hente det man trenger fra kroppens eget fettlager.
Summen av fettinntaket og eget kroppsfett er et potensielt kalorioverskudd, under forutsetning av at kroppen kan nyttegjøre seg energien.
Jeg tror, men her må jeg poengtere at jeg ikke har testa teorien min, at det er slik det henger sammen.
Jeg forutsetter hele veien at proteininntaket er konstant uavhengig av kostholdsfilosofi.
Er jeg langt uti skogen nu?
Vel. du mangler et av kroppens mest anabole peptid, nemlig insulin. Insulin dytter sukker inn i musklene, akkurat som det dytter fett inn i fettdepoene.
De mest hardbarka og hodeløst kroppsbyggere skyter insulin i tilleg til kroppens egen produksjon, Sistnevnte er ganske farlig.
Det er mulig det går an å bygge litt, Det er jo bare å prøve, jeg prøver selv. Det er nå først etter 2 uker på diett at jeg føler jeg har energi til å prøve.
De profesjonelle byggerene kjører vel normalt kosthold til et par månter før en konkuranse. I deffe perioden tror jeg de går inn i en ketoselignende tilstand. Jeg så en dokumentar en gang og da var det oppkarbing et par dager før konkuransen for å fylle musklene. Noe som tyder på en ketoselignende diett.
Vi får håpe vi får det til, vi er ialle fall to om det..
|