Sv: Dere som har gått ned mange kg, skriv deres slankehistorie her!
Slenger inn min historie...
Uke 14 2008: Påsken er akkurat over. Vi har vært på besøk hos familie, og virkelig kost oss. Bortsett fra litt aking med barna, har vi kun vært inne og spist uante mengder snop. Kommer hjem seende ut som Michelinmannen, og alle klærne sitter lakket på meg. Jeg har i lengre tid slitt med trøtthet, slapphet og generell dårlig form. Magen har ikke vært god på flere år...
Uken etter påskeferien er jeg på jobbreise, og siden vi ikke har McDonalds her nord, og jeg er sykt glad i burger, så blir det denne uken mange turer innom McD.
(I hverdagen spiser jeg aldri burger, og spiser lite snop. Normalt kosthold i henholdt til standard ernæringsråd - men skjeier kraftig ut enkelte ganger, f.eks som nevnt her). Nå er formen min virkelig elendig.
Avslutter denne uken med å stikke innom søsteren min, som forteller meg at legen til hennes mann hadde anbefalt ham ketolysekuren, da han slet med overvekt og dårlig form. Hun hadde fulgt samme opplegget for å støtte mannen sin (hun trengte ikke gå ned noe), og hadde selv kommet i mye bedre form, ikke hatt sånt søvnbehov, og ikke så slapp/trøtt. Hun foreslår at jeg prøver dette jeg også.
Vel, dette var eneste jeg ikke hadde prøvd, jeg hadde tidligere sultet meg ned noen kilo, men kiloene raste på hver gang jeg nærmet meg et normalt kosthold. Måtte under 1300kcal om dag med 1t trening om dag for å gå saaaakte ned. Hvorfor ikke prøve dette og se om det virker? Leser i ketolyseboka deres mens jeg er der, og får masse input om hva jeg skal spise etc.
Dagen etter jeg kommer hjem er det rett på ketolyse. Veide meg rett etter påske og var over 110kg da, og vet at jeg gikk opp litt mer på jobbreisen, men veier meg ikke før jeg går i gang med kuren.
Merker etter få dager at magen retter seg. Jeg har mer overskudd, mer energi, sover kortere netter og klarer i mye større grad å konsentrere meg. Kan sitte og høre på foredrag uten å slite med å holde øynene oppe.
Og kiloene begynner å rase av.
Uke 24 har jeg gått ned 19kg - altså 1,9kg i uka!
Etter 12 uker er jeg kommet under 90kg og er lettere enn jeg har vært på 10 år.
Etter 21 uker passerer jeg minus 25kg, og min BMI er plutselig innenfor normalvektig.
Etter et halvt år/26uker på kuren viser vekta 82kg. Har altså gått ned over 28kg (sannsynligvis nærmere 30...). BMI på 23.
Bruker nå 31-32" i bukser, mot 38-40" før...
Nå er jeg ferdigslanket, skal ikke mer ned i vekt, heller opp i muskelmasse.
Fortsetter med ketolyselivsstil da jeg er i kanonform på dette kostholdet. Så får jeg se hvordan kroppen min ser ut uke 14 i 2009, det blir spennende!