Sv: Er det noen Skaldemann-brukere her?
Eneste trøst ifm utålmodighet ang vektnedgang er at du ikke er alene....
Har vært innom det meste i mitt liv jeg også - fra Grethe Rhodes til Nutrilett og alt imellom. Problemet da har vært sprikk pga jeg er sulten... Nå spiser jeg meg mett og har et mål om at til våren skal jeg være i boks med de siste 11 kiloene. Jeg forventer ikke at det som har tatt år å få på (med noen vektnedgang i mellom) skal forsvinne over natten. Det har tatt år for meg å forstå dette...
Tipper du er godt igang, vond smak i munnen (stålånde) og magen som ikke fungerer helt. Jeg var ganske hard i magen, men det snudde fort, og hadde noen dager der det var absolutt motsatt. Var nok kroppen som fikk litt fettsjokk tror jeg. Det har stabilisert seg. Men får jeg for lite fett, da blir det hard mage.
De første dagene spiste jeg noe enormt, store måltider og nesten dårlig samvittighet, men Skaldemann sa spis når du er sulten og spis deg mett (ikke stappmett). Så kom noen dager der jeg faktisk ikke hadde matlyst i det hele tatt. "Tvang" i litt mat - ren kjøtt (med fett) og egg og bacon. Så har det stabilisert seg, jeg spiser meg mett, og ofte 2 måltider til dagen. Jeg er ikke noen frokost menneske (er ikke sulten om morgenen) men tar gjerne litt fløte i en kopp kaffe, for å få fett inn også om morgenen. Men vi er forskjellige og vi skal lære oss å lytte til og forstå vår egen kropp. Vi er alle unike, derfor vil det være forskjell på hvordan våre kropper går ned i vekt.
Skjønner du ikke vil operere, og er ganske sikker på at dette klarer du!!!! Bare følg boken og vær nøye med fordelingen så går det bra.
Noen går ned veldig fort. De første 5-6 hos meg gikk ganske greit. Nå har jeg en uke eller to der det står stille, så er jeg plutselig 1/2 til 1 kg ned på en uke. Så er det stopp igjen. Tror kroppen min jobber med å forstå at jeg har lagt om kosten. Den bruker tid til å skjønne at jeg ikke nå skal "sulte" en periode. Har nok forstyrret forbrenningen min ganske bra gjennom årene.
Energien, humør, hud og hår kommer, men det er veldig forskjell i hvor fort det går.
LYKKE TIL!! Og ikke gi opp om det stopper opp, her er det mye folk som gir gode råd og støtte underveis.
|