Vis enkelt innlegg
Gammel 27-11-08, 22:55   #16
Løvetann
Medlem

Løvetann sin avatar

Medlem siden: May 2008
Hvor: Bor på landet
Løvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt likt

Sv: Hvor mye trimmer dere?

Jeg er heller ingen trimmer av natur, men har erfart at det faktisk er forbausende ok å sykle og gå - når jeg bare er kommet meg ut av døren!

Og det er jo moderat trim eller "jevn, lett mosjon" som ketolysepappa Torkil anbefaler, ikke hardtrening!

På side 50 i boken antydes det mange alternative aktiviteter for å få opp pulsen: gange, sykling, golf, gressklipping, stavgang, dans, snømåking, langrennn, jogging, svømming, løping - og alt er angitt en anbefalt tidsramme.

Men Torkil skriver jo også (på samme side): Ketolysekuren krever ikke ubetinget at man mosjonerer. (Unntaket er hvis du ikke kommer i ketose uten mosjon.)

Hvis jeg husker riktig, har Torkil skrevet et sted at mosjon står for rundt 20% av vekttapet under ketolysekuren. Men å bevege seg har mange andre positive virkninger både for kroppen og humøret som kommer i tillegg.

Egentlig er trim kanskje viktigere etter kuren, når du skal øke karbohydratinntaket ditt igjen?

Jeg prøver å glede meg over de gangene jeg faktisk trimmer litt, enn å tenke på at jeg burde gjort mer. Jeg presser meg heller ikke spesielt mye når jeg sykler eller går, men merker at tempoet naturlig er en del høyere nå enn det var for noen måneder/kilo siden.

Håper du finner en eller annen form for fysisk aktivitet som du kan ha glede av.

Løvetann er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tida pause. Ellers lavkarbo/ketolyse/Skaldeman Svar med sitat