Opprinnelig lagt inn av Anne
Jeg kan forstå at enkelte kan reagere på kosten vår, og enkelte reagerer også veldig negativt på det de betrakter som fråtsing.
Jeg kan forstå at folk reagerer fordi det er annerledes, men det med fråtsing... Det henger igjen fra dårlige tider... Og det er mange faktorer inne i bildet angående det temaet: For, vi prioriterer penger på mat... Men det er andre ting vi ikke bruker penger på som ofte de menneskene som uttaler seg gjør... (røyk, tobakk, alkohol, gå på byen osv...) Så vi velger å bruke litt mer penger på maten, og det gjør vi med god samvittighet! (det er faktisk ikke så stor forskjell i kostnad... Men det har kansje noe med at vi alltid har spist mye frukt og grønnt..)
Brød og poteter har tross alt vært en hjørnesten i det norske kosthold i årtider. Mange har overlevd pga det.
Nettop, overlevd i trange tider... Ikke allt vi trenger drasse med oss...
Selv i dag kan det være tøft for mange familier å få matpengene til å strekke til og det er ikke til å komme fra at kostholdet vårt er relativt kostbart. Og det er ikke bare "pizza-elskere " som reagerer.
Så vi får vise overbærenhet med de som ikke skjønner.... Ikke alle trenger å spise Lav-carbo heller 
Nei, det er ikke alle som trenger, men de fleste ville ha godt av mer protein og fett og mindre karbohydrater.... Men vi prøver ikke tre det nedover hodene deres... jeg viser med glede overbærenhet med de som ikke spiser som meg, og de som er annerledes enn meg. Jeg prøver å møte allt som er annerledes med et åpent, nysgjerrig sinn... Og kansje nettop derfor provoserer det meg så grenseløst når noen ser seg berettiget til å bli sur fordi vi ikke spiser som dem, og ikke nok med det; de skal ta det opp hele tiden og fortelle oss at vi gjør det heeelt feil..... Verden går fremover vi trenger ikke sitte å tviholde på gamle forestillinger!