Vis enkelt innlegg
Gammel 28-11-08, 13:30   #96
screwball
Seniormedlem

screwball sin avatar

Medlem siden: May 2008
Hvor: Tromsø
Alder: 46
screwball er ny på veien

Sv: Hei! Ny her inne!

En liten post til før helg...
Vært på S.A.T.S og gitt skuldrene mine juling. Deilig, ikke trent på 1mnd nå pga familieforøkelsen og sykdom.
Snakket litt med en treningsveileder/PT (personlig trener) der etterpå om hvorfor jeg ikke øker noe særlig i muskelmasse og styrke selv om jeg trener tildels mye. Er i grove trekk på samme nivå som jeg har vært siste par årene.
Han mente jeg kanskje fikk i meg for lite proteiner til å bygge effektivt.
Da jeg fortalte at jeg enda kjører samme program som jeg alltid har gjort, mente han at der også var en grunn til stagnasjon.
Han var imponert over resultatene jeg hadde oppnådd med vektreduksjon
Han foreslo at kanskje jeg skulle belønne meg selv med en stund med PT for å virkelig få opp trykket og få skikkelige resultater av treningen. Mersalg, I know, men han sa at han garanterte store resultater, og at om jeg ikke var fornøyd skulle jeg få pengene tilbake. Er ikke billig, 12 klipp koster 325,-/gang (30min) = 3.900,-...
Men samtidig så har jeg bestandig drømt om å ha noen som kunne piske meg. Fordelt på 1-2x i uka i et par mnd + noen økter for meg selv kunne kanskje vært noe...

Tror uansett at jeg skal prøve å få i meg mer protein, jeg har en boks Nutrisport 90+ protein kjøpt på www.ej-shop.no for en tid tilbake, med sjokoladesmak.
Finner ut at den har følgende næringsinnhold pr 100g:
Energi: 376 kcal.
Protein: 89,0gr. (dry matter)*
Karbohydrater: 2,8gr.
Fett: 2,8gr.
Fiber: 1,9gr.
Laktose: 2,3gr

Jeg synes denne er helt ok blandet med vann...så kanskje jeg skal spe på med 50-60g av denne, og få i meg ca 50g ekstra protein om dag, iallefall etter trening. Noen andre som bruker proteinshake etter trening?

Og så kanskje prøve å legge om treningsprogrammet litt, og se hvilke resultater jeg da klarer å oppnå, før jeg evt svir av masse $$$ på PT.

Har spist meg ned 30kg og holdt vekta i over to år nå.
2,5 år på lavkarbo - ikke en kur men en livsstil!
screwball er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo under 30g karbo pr dag - masse proteiner. Svar med sitat