Vis enkelt innlegg
Gammel 01-12-08, 09:26   #4
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 68
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Er det noen som vet HVORFOR (man ikke kan spise nøtter på induksjon)

Det har nok med kroppskjemi å gjøre.
På samme måte som andre ting man gjør/spiser virker inn på kroppen.

Teorien er at nøtter inneholder allergener, og at det i en ketosetilstand virker som om kroppen reagerer mer allergener og andre ting enn når man ikke er i ketose.

Dvs. intoleranser man har kommer sterkere frem på en måte. Dårlig forklart men.... Iallefall er det slik at om man følger med så vil man merker hva kroppen reagerer/ikke reagerer på. Det er altså ikke snakk om allergier, men intoleranser. En del matvarer kan være årsaken til at man er overvektig i første omgang - uavhengig av hva næringsinnholdet er. Disse bør en unngå.

Mine intoleranser er nøtter, melkeprodukter (untatt syrnede) og sukkeralkoholer (de fleste typer) og alkohol. Jeg kan glemme vekttap om jeg spiser/drikker slike og i de fleste tilfeller får jeg også vondt i magen. Magen min liker heller ikke rotgrønnsaker. Dette må jeg alltid ta hensyn til uansett om jeg skal ta av eller ei.