Sv: Er det noen som vet HVORFOR (man ikke kan spise nøtter på induksjon)
Det har nok med kroppskjemi å gjøre.
På samme måte som andre ting man gjør/spiser virker inn på kroppen.
Teorien er at nøtter inneholder allergener, og at det i en ketosetilstand virker som om kroppen reagerer mer allergener og andre ting enn når man ikke er i ketose.
Dvs. intoleranser man har kommer sterkere frem på en måte. Dårlig forklart men.... Iallefall er det slik at om man følger med så vil man merker hva kroppen reagerer/ikke reagerer på. Det er altså ikke snakk om allergier, men intoleranser. En del matvarer kan være årsaken til at man er overvektig i første omgang - uavhengig av hva næringsinnholdet er. Disse bør en unngå.
Mine intoleranser er nøtter, melkeprodukter (untatt syrnede) og sukkeralkoholer (de fleste typer) og alkohol. Jeg kan glemme vekttap om jeg spiser/drikker slike og i de fleste tilfeller får jeg også vondt i magen. Magen min liker heller ikke rotgrønnsaker. Dette må jeg alltid ta hensyn til uansett om jeg skal ta av eller ei.