Vis enkelt innlegg
Gammel 02-12-08, 10:26   #48
scartz
Seniormedlem
 
scartz sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sandnes (Stavanger)
Alder: 37
Innlegg: 1.293
scartz er ny på veien

Sv: For de som vurderer gastric bypass, kriterier og info

Ok, her kommer jeg kanskje med dumme spørsmål, men sånn er det

Det jeg tenker, er at en person som har prøvd alt av slanking, og tar en operasjon, er det ikke god sjanse for at de legger på seg igjen over en del år? Liksom, om en person ikke har viljestyrke til å holde seg unna det som er usunt for kroppen, hva hjelper det da med en operasjon?

Er det kanskje at personen får en "boost", dvs motivasjon da kiloene raser av i begynnelsen? Eller er det at personen rett og slett ikke klarer å spise den samme maten?

er jo så mange som går på slankekurer og klarer å ta av, og motivasjonen til mange er jo at når man er ferdig slanket, kan man slappe litt av med mat igjen.. Og det er jo der problemet ligger, for da begynner man jo å legge på seg igjen.. Jeg bare tenker at det kan være tilfellet med operasjon også? Har lest om en person som tok operasjon, var inspirasjon til mange. Men etter noen år var alt tilbake og mer.. Har blitt sagt her at operasjonene har blitt forbedret, vet ikke helt hva dere mener med det? Hva kan har blitt forbedret som gjør at personer ikke faller tilbake i gamle vaner?

En person som er så stor at livet ikke er godt lenger; har den personen så mye å vurdere over ang. en operasjon? Altså, folk er jo forskjellige, så noen bruker sikkert mange år på å vurdere om dette er rett for dem. Men kan jo se for meg at det også er personer som ønsker å hoppe rett i det uten å gi altfor mye tanke til det. De utallige teite diettene man har prøvd sier kanskje litt om hvor despo man kan bli for å gå ned i vekt!

Ikke ta dette som kritikk, er bare jeg som ikke kan så veldig mye om dette tema, og er litt uviten samtidig nyskjerrig. Har aldri vært så stor at jeg har trengt å vurdere operasjon, så jeg klarer ikke å forestille meg hvordan noen kan ha det i en slik situasjon.. Lett kan det ikke være.

__________________


scartz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Bedre uten brød - Lutz Svar med sitat