Vis enkelt innlegg
Gammel 02-12-08, 12:39   #25
Homer Simpson
Medlem

Homer Simpson sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Alder: 57
Homer Simpson har en fantastisk aura rundt segHomer Simpson har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Er det noen Skaldemann-brukere her?

Det er ikke sikkert at de få "søte" tingene du spiser har så mye å si for det manglende vekttapet, men hvis du vil kvitte deg med suget er mye gjort hvis du klarer deg 14 dager uten noe som helst. Når suget er borte er det lettere å motstå fristelser. Gnafs på en fet kotelett, ribbe eller noe sånt når søtsuget melder seg. Ikke tenk på kcalorier. For min del har jeg aldri (helt sant) lyst på noe søtt lenger. Nå har jeg riktig nok alltid vært mer glad i salt snacks, men var jo glad i søte saker også før.

Jeg syntes også det var veldig tamt å bare drikke vann i starten, men det er også en vanesak. Ser at det er mange her inne som lager seg en stor mugge vann med litt sitron i og setter i kjøleskapet. Det er ikke jeg så glad i, men du kan jo prøve. Ellers er det et triks å ha med seg vannflaske og drikke ofte og litt om gangen.

Mellommåltid sier jo "sjefen" at man skal unngå. Kroppen må få tid til å bruke av fettlageret. Men hvis du har fast tid på dagen til lunsj er det kanskje vanskelig å unngå, hvis du ikke spiser frokost. Jeg bruker å spise 1 egg + 2-3 plommer og 80-90 gram bacon til frokost (ca kl 7) og da er jeg sjelden sulten før 1 halv 2. Jeg tror ikke det er så farlig å gå sulten en time eller to heller.

Når du spiser fisk får du i deg nok fett da? Jeg bruker å ha mye bacon i tillegg. Ekstra mye når det er mager fisk på menyen. Godt er det også.

Jeg prøver å begrense rømme og fløte, men til fisk jeg bare ha det.

Homer Simpson er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat