Opprinnelig lagt inn av Elisabet
Man lærer seg å spise sunt, man lærer seg å spise smart. I dag opplevde jeg plutselig at jeg var mett og fornøyd da jeg brått så at jeg hang etter med karbohydratene. Jøss tenkte jeg -mett og ikke kommet til 15g karbo enda.Tenk å spise seg mett og god, bare på en annen måte enn før da
og så langt er alt greitt, men det er ikke for ingenting at Torkil ikke råder folk til å gå på 15 karbo, være i ketose resten av livet. Når du ikke er i ketose lenger vil du ikke bli mett av så lite mat. Sultfølelsen kommer tilbake den. Og hva gjør du da ? Både Torkil, Atkins og flere som har forsket på dette sier at du bør øke og finne din grense for hvor du ikke tar av lenger, men heller ikke legger på deg. Hvor tynn skal du bli liksom ? 15 karber pr døgn er IKKE "kost i balanse". Og når du ikke skal ta av og ikke være i ketose trenger du å spise mer. Hva og hvordan ?